Elektrárenská společnost ČEZ nekompromisně odpojuje od proudu své dlužníky. Často přitom nejde o notorické neplatiče. Letos firma přestává rozesílat složenky na platbu záloh a o svém dluhu se řada lidí dozvěděla, až když bylo pozdě.

"Upozornění o konci složenek bylo na vyúčtování malým písmem a přehlédl jsem ho. Přes léto jsem byl na chalupě, ale nemuseli hned jednat tak striktně. S ČEZ končím," řekl HN jeden z odpojených klientů, který z obav z potíží při přechodu ke konkurenci nechtěl zveřejnit jméno.

ČEZ zároveň zkrátil lidem termín platby záloh. Ti, kteří platili dosud jednou za dva měsíce nebo i rok, musejí nyní posílat peníze každý měsíc, případně čtvrtletně.

Do dluhu se tak dostali i lidé, kteří dosud řádně platili, ale upozornění na změnu plateb buď nedostali, nebo ho přehlédli.

Podle tvrzení mluvčí elektrárenské firmy Evy Novákové byli všichni klienti upozorněni, že od dubna ČEZ postupně přestává složenky rozesílat. Firma šetří náklady, stále víc zákazníků platí prostřednictvím inkasa, SIPO nebo bankovním převodem.

Podle zjištění HN však někteří klienti upozornění na konec zasílání složenek ve faktuře neměli. ČEZ tak nyní řeší denně stížnosti lidí, kteří se ne vždy vlastní vinou dostali do dluhu.

Podle předsedkyně Sdružení obrany spotřebitelů v Brně Gerty Mazalové jde v případě, pokud zákazník nebyl řádným způsobem upozorněn na změnu smluvních podmínek, jednoznačně o porušení zákona.

"Podle novely energetického zákona je možné posílat stížnosti na Energetický regulační úřad," říká šéfka sdružení.

 

Podívejte se na fakturu ČEZ:

 

Faktura od ČEZ