Uniqa pojišťovna a firmy Cebia uvedly na český trh produkt SafeLine pro zabezpečení vozidla i jeho posádky spojený s autopojištěním.

"Vozidlo je v rámci služby vybaveno crash senzorem, který v případě závažnější nehody (náraz s intenzitou nad 3G, pozn. red.) přivolá okamžitě pomoc," upřesnil obchodní ředitel Uniqa Zbyněk Veselý.

Krok pojišťovny tak potvrdil jeden z trendů v rozvoji českého trhu autopojištění, a to rostoucí význam doplňkových a asistenčních služeb.

Celé zařízení/senzor slouží také jako černá skříňka, která zaznamenává chování řidiče a způsob jeho jízdy, takže například v komplikované nehodě je schopno určit, zda řidič opravdu stihl dobrzdit a byl do vozidla stojícího před ním natlačen nebo ne.

Další bezpečnostní funkcí služby je možnost za poplatek nainstalovat nouzové tlačítko napojené na asistenční centrálu. Když se například řidiči udělá nevolno nebo se jinak ocitne v nouzi, stiskne jej.  

Hned poté se s ním pokusí spojit operátor. Pokud řidič nereaguje, protože je třeba v bezvědomí po havárii, je ihned na místo vyslána záchranná služba.

V neposlední řadě lze službu pořídit ve variantě "Security", která registruje také neoprávněný pohyb vozidla a jeho následné rychlé dohledání, třeba při krádeži.

Pojištění


Každá druhá pojistka je v cizině sjednána online. Zjistěte proč a zda se to vyplatí i Vám.



>> Průvodce pojištěním

Veselý doda¨l, že zařízení umí také „číst“ trasy pojištěného vozidla a optimalizuje tak sazbu pojistného. Do 8000 najetých kilometrů ročně může klient získat patnáctiprocentní slevu na pojistném (POV+HAV).  Kilometry na dálnici se pak započítávají jen polovinou.

Uniqa SafeLine je nabízen ve třech variantách. V základní variantě je inteligentní ochrana vozidla i posádky již zahrnutá v ceně havarijního pojištění Kasko Komfort a Kasko Super od Uniqa pojišťovny.

Pro klienty s havarijním pojištěním nad 12 tisíc korun ročně je zdarma, jinak vychází průměrně na 1 až 2 tisíce korun ročně.

Dříve měl klient jen v některých typech havarijního pojištění možnost zápůjčky vozidla po dobu opravy jeho vlastního. Dnes je to už téměř standard, v některých případech se služba dokonce nabízí i v rámci povinného ručení jako připojištění. V extrémních případech až na 30 dnů zdarma.

O technologiích a asistenčních službách jsme krátce hovořili s obchodním ředitelem Uniqa Zbyňkem Veselým

Kam až může dospět pronikání asistenčních služeb?

Jedním z projevů je třeba zrovna služba SafeLine. Je vidět, kterým směrem se celá asistence ubírá, a to ke stále sofistikovanějším postupům a zařízením.

Druhým výsledkem bude spravedlivější rozlišování v sazbách pro řidiče. Tedy  ti, kteří nebourají, budou mít nižší ceny než ostatní. To se dnes v praxi moc neděje.

Stále sofistikovanější technologie se představují i při ovládání vozu. Jak celý vývoj mohou ovlivnit systémy, které "samy" řídí motorová vozidla, tedy nevyžadují stoprocentní řidičovu pozornost?

Víme o existenci těchto systémů, ale osobně z pohledu pojišťováka musím říct, že nikdy nemůžete eliminovat ostatní řidiče. A hlavně tu jejich "kreativitu". Zatím jsme na začátku.

Na druhou stranu se silně rozmáhají parkovací čidla, asistenti, kamery. Případně samobrzdící zařízení v případě výskytu překážky.