Fio bance se v konkurenci na českém bankovním trhu daří. V loňském roce získala přes 88 tisíc nových klientů, z toho téměř 8 tisíc byli investoři na akciovém trhu.

Své pozici na trhu malá česká banka věří a pro letošní rok si stanovila další ambiciózní cíl, získat 100 tisíc nových klientů. Celkem chce na konci 2013 obsluhovat 330 tisíc klientů.

Dopomoci jí k tomu má například rozšíření funkčnosti firemního bankovnictví, nový vzhled a funkčnosti internetového a mobilního bankovnictví a v neposlední řadě také nová aplikace do chytrých telefonů pro obchodníky s akciemi. 

 

Co se v roce 2012 z pohledu Fio banky událo nejdůležitějšího? 

Nejlepší zprávou pro Fio banku bylo, že i přes zvýšenou konkurenci v segmentu malých a nízkonákladových bank se nám dále daří oslovovat klienty s naší nabídkou. Získali jsme jich více, než jsme plánovali, přes 88 tisíc. Pro nás je to potvrzení, že svoji práci děláme dobře.

Jak vnímáte probíhající konkurenční boj mezi bankami v nabídce spořících účtů a úrokových sazeb na nich? 

Na trhu se vyprofilovala část bank, které se snaží budovat svoji klientskou základnu na vysokém úroku na spořicích účtech. Tyto sazby jsou však úplně mimo ekonomickou realitu. Skutečná cena peněz na českém trhu je podle základní sazby ČNB 0,05 %. Sazby nad 2 % jsou tedy podle nás úplně mimo realitu. Této soutěže se na trhu neúčastníme, nabízíme svůj spořící účet se sazbou 0,6 %. Je to sice výrazně nižší úrok, i přesto však vidíme, že klienty naše služby zajímají.

Pro rok 2013 odvážně plánujete získat 100 tisíc klientů. Čím je chcete "přilákat"? 

Chceme pokračovat v nabídce bankovních služeb za minimální ceny, či přímo zdarma. Pro letošek tak máme připraveno několik zajímavých změn a novinek. Stále vidíme na českém trhu velmi velkou množinu našich potenciálních klientů u vysokonákladových bank. Uvědomujeme si však, že přesvědčit je práce na mnoho let.

Na co se z dílny Fio banky tedy můžeme těšit? 

V prvním pololetí chystáme spustit nabídku amerických hypoték. Do konce února představíme aplikaci SmartBroker pro chytré telefony a tablety, kterou ocení klienti obchodující s akciemi. Na druhou půli roku máme naplánováno velké přebudování internet bankingu. Jeho ovládání by se mělo zjednodušit a zpřehlednit.

V jakém duchu se ponese český bankovní trh v roce 2013?

Sledujeme velmi výrazný nárůst zájmu o používání chytrých mobilních telefonů. Tyto technologie budou nadále pronikat do bankovních služeb. V našem případě i do služeb obchodníka s cennými papíry. Dalším trendem bude pokračování odlivu klientů od nákladnějších bank. Klienti si začnou stále více uvědomovat, že není nutné lpět na historickém zvyku být klientem pouze jedné banky.

Fio je českou bankou. Plánujete tento fakt nějak akcentovat ve svých kampaních?

Toto nezastíráme, ale není to hlavní stavební kámen našich kampani. Podstatné je pro klienty spíše to, aby dostávali kvalitní služby za rozumnou cenu. Nicméně rádi se tím pochlubíme.

Proto tedy tak optimistický cíl získat 100 tisíc nových klientů?

Ano, věříme si.