Téměř tři z deseti domácností uvažují o přechodu k jinému dodavateli elektřiny. Ukázal to průzkum PPM Factum, jehož výsledky společnost zveřejnila na svých internetových stránkách.

Průzkum ale také svědčí o značné nedůvěře zákazníků k nabídkám alternativních dodávek elektřiny.

Podle údajů PPM Factum 29 procent zákazníků nevěří, že by na tom jejich domácnost byla po změně dodavatele lépe. Tento důvod je nejsilněji zastoupen mezi těmi, proč lidé nechtějí od svého současného dodavatele elektřiny odejít.

Podle údajů Operátora trhu s elektřinou (OTE) změnilo za 11 měsíců letošního roku dodavatele elektřiny téměř 434 tisíc lidí.

Pravděpodobně tak letos bude překonána hodnota z loňského roku, kdy k jinému dodavateli přešlo za celý rok 449 tisíc zákazníků.

Roční počet změn nicméně podle údajů OTE představuje jen asi desetinu všech odběratelů. OTE registruje celkem 5,7 milionu odběrných míst na elektřinu.

 



Srovnání dodavatelů elektřiny


Jednoduše a online porovnejte ceny všech dodavatelů elektřiny a uzavřete smlouvu s tím nejvýhodnějším.



>> Spočítat cenu elektřiny


 

Výsledky průzkumu PPM Factum rovněž ukazují na to, že 60 procent domácností zná své měsíční výdaje na elektřinu. Objem spotřebované elektřiny ale zná jen asi pětina lidí.

Informace o spotřebě elektřiny sledují podle PPM Factum častěji muži a senioři. Přesnější informace o své spotřebě a nákladech mají podle průzkumu hlavně lidé, kteří používají elektřinu i k vytápění, a tak za její odběr platí více.